Apr 15, 2011

Solehah~

   Atas permintaan makcik hanan, maka di sini tercetuslah kisah 'solehah a.k.a notie'.

Saat-saat pertama kali tiba di bayt solehah...........

first time menunjukkan petanda2 kuat tido

malu2 nak main
Makcik hanan mengajar yg bukan2!
Semakin membesar.......

masih mengharapkan org lain utk membersihkan tahi matanya;)

mengalahkan org yg stdy

Sudah menjadi anak dara...................

dah pandai membersihkan diri;)
tapi tetap nakal...^^


dan kuat tido..
   Apa yang menarik tentang solehah ni, kalau orang masak kat dapur, dia akan sentiasa teman sampailah siap masakan tuh. Kalau orang kemas rumah, dia akan tengok bersungguh2 dari dekat (nk contohi bila dah jadi ank dara). Suka tidur kat selimut dan hirom dan kebiasaannya paling lambat bangun tidur! Suka dicium(tak cukup kasih sayang mak kot). 




Don't be sad makcik!


   Syahdu betul bila dengar hanan menangis time mengaji. Rasa bersalah sanga.Tapi baguslah, bila ada masalah kembali pada ALLAH.. (^_~)

   Kalaulah dulu aku tak merengek2 kat kau nak bela kucing, kalaulah dulu aku tak ajak kau tengok kucing kat kedai 'animal planet' tu. kalaulah dulu aku tak mempengaruhi kau beli si solehah tu sampai kau sayang dia, kau takkan sedih macam ni kan. Hakikatnya tidak boleh menggunakan perkataan 'kalau' dalam Islam. Tapi aku tetap salah!=(
Sory mira dan hanan.

   Teringat kata-kata seorang sahabat "insyaALLAH lepas ni kau akan dapat suami yg suka kucing,masa tu ko boleh berlari2 sepuas hati ko dengan kucing tu,sampai kucing tu beranak2 pon boleh". Walaupun agak kelakar, tapi serius kata-kata ni dapat menenangkan hati. Time kasih..
(tak mengharapkan pon dapat suami mcm tu)

 boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya.
[2:216]


Lastly, untuk hanan......
Saat-saat terakhir pemergiannya............

memikirkan masa depannya selepas ini=(
   
   Hehe.. Saje nak buat hanan sedih =p

4 comments:

dhirar al-azwar said...

aku tersentuh..
seakan-akan solehah sebahagian dri aku.........

Aliyah Al~Istiqamah said...

dhabitah,.rasa syahdu membacakan ini

nor syifa' :) said...

alah..comel nya solehah kamu berdua nie..huhu.rindu nak main skype.t boleh skype dgn solehah sekali..hehe.samapaikan salam sy kat hanan dgn lfz assalamualaikum;)

JaLAN cAhAyA said...

syifa':dh xsmpat kot nk tgk solehah ag;)
insyaALLAH nnti sy sampaikan..